.......................................... Modelspoor, Modelauto's en toebehoren

37287 Elektrisch treinstel

 37287 Elektrisch treinstel

klik om een afbeelding om te vergroten

Informatie over 37287 Elektrisch treinstel

37287 Elektrisch treinstel

Voorbeeld treinstel e1T Breslau 1004 (latere ET 87) van de Deutsche Reichsbahn (DRG). Asindeling 2'1 + B'1 + 1 2'. Bestaande uit motorwagen a (met 1e en 2e klasse) BC3ielS Breslau 2004 (latere ES 87 03a), motorwagen (met bagage- en postafdelingen) PwPost3ie1T Breslau 1004 (latere ET 87 03) en stuurstandrijtuig b (met afdelingen 3e klasse en draaglastafdeling 3e klasse) CC3itre1S Breslau 2014 (latere ES 87 03b). Authentieke kleurstelling voor tijdperk II. Bedrijfstoestand rond 1937.
Model: met Digital-decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogensaandrijving. 2 assen aangedreven. Antislipbanden. Met de rijrichting wisselend tweepunts frontsein. Binnenverlichting met onderhoudsvrije LEDs. Frontsein en binnenverlichting conventioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Binnenverlichting passagiersruimte. Vrije doorkijk door de cabine. Speciale kortkoppeling tussen de wagons, aan de uiteinden koppelingen volgens NEM. Lengte over de buffers 49,0 cm.

  Control
Unit
DCC Mobile
Station
SX2 Mobile
Station 2
SX Central
Station
MFX
Frontsein · · · ·
Interieurverlichting · · · ·
Rijgeluid eloc · · · ·
Locfluit · · · ·
Directe regeling · · · ·
Piepen van remmen uit · · ·
Ventilator · · ·
Conducteursfluit · · ·
Bel · · ·
Panto-geluid · ·


Highlights:

  • Voor het eerst met Vollsound.
  • Met LED interieurverlichting.

Eenmalige serie.

Pionier-treinstel. Voor het traject met zijn vele hellingen tussen Nieder-Salzbrunn en Halbstadt in Silezië schafte de Königlich Preußische Eisenbahn Verwaltung (KPEV) in 1914 in totaal 6 driedelige treinstellen aan die het voortdurend toenemende aantal reizigers in deze regio moesten verwerken. Talrijke uiterlijke kenmerken van de aanvankelijk met E.T.501-506 aangeduide treinstellen kwamen overeen met de in die tijd gebruikelijke sneltreinwagons met bovenlichten, vering en inspringende deuren. De kleurstelling groen/beige was gebruikelijk bij de KPEV. De midden tussen de beide stuurstandrijtuigen geplaatste motorwagen zorgde ook op trajecten met veel bochten voor een goed rijgedrag. Omdat na de eerste wereldoorlog het aantal reizigers op het traject naar het nu Tsjechische Halbstadt vrijwel verdwenen was, werden de treinstellen over andere trajecten verdeeld. De garnituren werden vervolgens overgenomen in het DRG-bestand en voorzien van het crème-rode kleurenschema van de treinstellen uit die tijd. Na de tweede wereldoorlog kwamen drie sets in Beieren terecht die daar tot 1959 hun diensten verleenden. De lange gebruikstijd toont de geslaagde en robuuste constructie aan uit de pionierstijd van de treinstellen.

Spoor: H0
Tijdperk: II
Eigenschappen: Digital

Bevat kleine delen, niet geschikt voor kinderen beneden de 3 jaarNiet geschikt voor kinderen beneden de 3 jaar.

EAN: 4001883372877

37287 Elektrisch treinstel

€ 399,95 p/st

helaas kan dit product momenteel niet online besteld worden

momenteel niet op voorraad, neem contact op voor de levertijd