.......................................... Modelspoor, Modelauto's en toebehoren

39414 Elektrische locomotief

 39414 Elektrische locomotief

klik om een afbeelding om te vergroten

Informatie over 39414 Elektrische locomotief

39414 Elektrische locomotief

Voorbeeld: serie 141 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Chroomoxide-groene basiskleurstelling. Uitvoering met dubbele lampen, meervoudige straalventilatoren als hoogpresterende straalventilatoren met loodrechte lamellen en rondomlopende dakgoot. Nummer 141 258-4. Bedrijfstoestand rond 1971/72.
Model: met Digital-decoder mfx en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogensaandrijving met vliegwiel, centraal ingebouwd. Cardanaandrijving op 4 assen. Antislipbanden. Locomotief grotendeels van metaal. Met de rijrichting wisselend driepunts frontsein en twee rode sluitseinen conventioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Frontsein op loczijde 2 en 1 digitaal apart uitschakelbaar. Als het frontsein op beide loczijden is uitgeschakeld, dan aan beide kanten werking van het dubbele A-sein. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode lichtdioden (LEDs). Gemonteerde handgrepen van metaal. Cabine-interieur. Opgezette dakloopplank. Gedetailleerde bufferbalk. Opsteekbare remslangen en koppelingsslangen los meegeleverd. Lengte over de buffers: 18,0 cm.

  Control
Unit
DCC Mobile
Station
SX2 Mobile
Station 2
SX Central
Station
MFX
Frontsein · · · ·
Rijgeluid eloc · · · ·
Locfluit · · · ·
Directe regeling · · · ·
Piepen van remmen uit · · ·
Frontsein cabine 2 · · ·
Bel · · ·
Frontsein cabine 1 · · ·
Stationsmededeling · ·
Rangeerfluit · ·


BR E 41 - de brulkikker van de Bundesbahn. Van 1956 tot 1970 zijn door de Deutsche Bundesbahn in totaal 451 locs van de serie E 41 aangeschaft. Ze zouden decennialang niet alleen het regionale verkeer van de Alpen tot aan de kust trekken. De geslaagde bouw kan worden beschouwd als een universele locomotief, omdat ze in de lange bedrijfstijd zo ongeveer alles heeft getrokken wat in het treinverkeer maar mogelijk is. Het harde S-Bahn-verkeer verliet hij echter al snel, omdat hij daarvoor vanwege een gebrekkige elektrische rem niet geschikt was. De stamtaak bleef het regionale verkeer, voornamelijk in het trekduwverkeer met Silberlingen. Als gevolg van de vereiste lagere asbelasting die over twee tweeassige draaistellen was verdeeld, kon de E 41 zonder problemen op geëlektrificeerde nevenlijnen worden ingezet. De motorisering met 4 rijmotoren is een verdere ontwikkeling van de ET 30. Voor de aandrijving waren de Siemens-Schuckert-Werke/SSW verantwoordelijk, die de E 41 net als de andere eenheidslocomotieven met een op rubberen ringen geveerde aandrijving uitrustte. De oliegekoelde transformator kreeg een schakelmechanisme aan de laagspanningskant, wat een voor de E 41 kenmerkend geluid opleverde. Daardoor kwam de loc al snel aan zijn bijnaam "Champagnekurk" of zelfs "Brulkikker van de Bundesbahn". Niet weinig passagiers dachten bij deze knal aan schade aan de loc, wat de nodige irritatie opwekte. De hoogste snelheid van de 15,62 meter lange loc was 120 km/u. Toen de Bundesbahn de maximumsnelheid voor sneltreinen aan het eind van de jaren 50 naar 140 km/u verhoogde, werden de volgende E 41's uitsluitend groengeschilderd geleverd, omdat het elegante blauw alleen was voorbehouden aan snelle voor lange afstanden geschikte locomotieven. Tijdens de gehele tijd dat de locs werden ingezet, droeg de serie E 41 (vanaf 1968 "141") stroomafnemers met twee armen. Verder veranderde het uiterlijk wel door verbouwingen en hij was met drie of vijf seinen, met of zonder dakgoot, met afgeronde of rechthoekige ventilatore in de gedurende de tijd veranderende kleurenschema's in Duitsland onderweg van de Alpen tot aan het noorden. Het systeem voor treinbeveiliging werd eveneens aangepast. Tot het einde van de inzet gold de brulkikker als een bewezen en betrouwbare constructie.

Spoor: H0
Tijdperk: IV
Eigenschappen: Digital

Bevat kleine delen, niet geschikt voor kinderen beneden de 3 jaarNiet geschikt voor kinderen beneden de 3 jaar.

EAN: 4001883394145

39414 Elektrische locomotief

€ 299,95 p/st

helaas kan dit product momenteel niet online besteld worden

momenteel niet op voorraad, neem contact op voor de levertijd